{
Havefest
}

HJEMMELIG HYGGE MED FAMILIE, VENNER OG KULØRTE LAMPER

Om man skal holde have fest eller have bryllup, så er det vigtigt at der er en hjemmelig personlig stemning.

Om det skal være småt og intimt med få gæster eller stort og bragende til den lyse morgen…det er op til dig!

Jeg kan hjælpe med at koordinere din dag, så den bliver præcis som du vil have den.

 

Her er et eksempel:

“Vi skal giftes og vil gerne holde det i haven, helt nede på jorden

Forberedelserne begyndte 8 mdr. i forvejen.

Brudens tanker og idéer blev løbende gennemgået og rettet til.

Samarbejds partnere blev kontaktet og koordineringen sparket igang.

2 uger op til den store dag, blev alt gennemgået og tjekket.

Telt, service, lys, borddækning, blomster, mad, musik, børne undeholdning, pynt i haven o.s.v.

På selve dagen, er jeg i haven imens de er i kirken og sørger for at der bliver lavet velkomst drinks og retter de sidste ting til.

Gæsterne ankommer imens brudeparret er ude at få taget billeder og bliver budt på snacks og velkomst drinks.

Brudeparret ankommer og der bliver sludret og hygget og fadøls anlægget begynder at blive flittigt brugt. Børnene leger med de forskellige spil og lege der er lavet til dem, rundt omkring i haven.

Folk trækker mod teltet og deres fine bordkort.

Der bliver serveret forret og de første indslag begynder at blive præsenteret af toast-masteren med guitaren.

Derefter er der helstegt pattegris og buffet med sommerens lækkerier af tilbehør. Folk tar’ det stille og roligt, nogen har smidt slipset, nogle har byttet plads og dagen går med div. sange og indslag, ture til buffet’en og til fotoboxen under det store egetræ, med div. finurlig udklædning.

Desserten havde brudeparret valgt skulle være let og serveres sammen med bryllupskagen. Det var en dessert buffet bestående af frugt, chokolade fontæne, forskellige krymmel, bryllupskage, kaffe, te, bailey, cognac og irish coffee.

Da brudeparret har skåret kagen for og folk begynder at ta’ af dessert buffet’en, bliver der stille og roligt åbnet gaver. Jeg har lavet en lille blok med kuglepen, så brudepigen kan skrive ned, hvilke gaver der er fra hvem.

Da mørket falder på, tændes projektoren og brudens indslag til gommen starter. Det er et potpori af billeder fra alle deres oplevelser gennem tiden med tilhørende fortællinger. Dette afsluttes med en dans til “deres nummer”, i stedet for den traditionelle brudevals.

Her efter bliver der rykket lidt på bordene, så folk kan danse.

Aftenen og natten går med dans, snak, kys og kram i de hyg’lige hjemlige omgivelser.

Under hele brylluppet tager jeg billeder og holder styr på, at det hele går som det skal.

Grill-mesteren, en servitrice og jeg rydder løbende bordene for tallerkener og glas.

Dagen efter kommer jeg og henter mine ting og får pakket pynt m.m. sammen. Jeg får en god snak med parret, om hvor fantastisk en dag de havde og vi laver det sidste regnskab, udfra hvor mange drikkevarer der er tilbage og om alt blev som forventet.

 

 

Efterlad gerne en kommentar
Dit navn
Din e-mail adresse
Din besked